Οι μισοί από τους νέους δεν γνωρίζουν για τα μηνύματα υγείας στις συσκευασίες των αλκοολούχων ποτών: νέα έρευνα στο ΗΒ

Οι μισοί από τους νέους δεν γνωρίζουν για τα μηνύματα υγείας στις συσκευασίες των αλκοολούχων ποτών: νέα έρευνα στο ΗΒ

Σύμφωνα με νέα έρευνα, μόνο οι μισοί από τους νέους που ερωτήθηκαν θυμούνται να έχουν δει κάποιο μήνυμα ή προειδοποίηση για την υγεία στις συσκευασίες αλκοολούχων ποτών – παρά το γεγονός ότι αποτελούν σημαντική ομάδα-στόχο αυτής της ενημέρωσης.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Public Health και αποτελεί συνεργασία του Πανεπιστημίου του Stirling και του Cancer Research UK – διερεύνησε σε ποιο βαθμό, παιδιά και έφηβοι 11-19 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, είχαν εκτεθεί σε πληροφορίες, μηνύματα υγείας ή προειδοποιήσεις σε συσκευασίες αλκοόλ τον προηγούμενο μήνα. Αυτή η ηλικιακή ομάδα είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς η έκθεση σε σαφή και αποτελεσματικά μηνύματα κατά τη διάρκεια των πρώτων τους εμπειριών με το αλκοόλ μπορεί να επιδράσει στις γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές τους και μελλοντικά.

Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι, από όσους δήλωσαν ότι πίνουν αλκοόλ αυτήν την περίοδο, μόλις οι μισοί ανακάλεσαν τέτοιες πληροφορίες. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα ευρήματα θα υποστηρίξουν τη δημόσια συζήτηση που υπάρχει σχετικά με το design, την αποτελεσματικότητα και τη νομοθεσία που αφορούν στην επισήμανση στις ετικέτες των αλκοολούχων ποτών.

Ο Nathan Critchlow του Stirling’s Institute for Social Marketing που ηγείτο της μελέτης λέει: “Στο Ηνωμένο Βασίλειο και διεθνώς, υπάρχουν σοβαρά αιτήματα για την αύξηση της ορατότητας, της κατανόησης και της αποτελεσματικότητας της επισήμανσης στις συσκευασίες αλκοολούχων ποτών. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί συχνά επισημαίνουν τα νομοθετικά μέτρα που λαμβάνονται για τη διατροφική επισήμανση στα τρόφιμα ή τις προειδοποιήσεις για την υγεία στα προϊόντα καπνού και ρωτούν γιατί η επισήμανση του αλκοόλ – η οποία είναι αυτορυθμιζόμενη από τον κλάδο – δεν είναι τόσο προοδευτική.  Στην τελευταία στρατηγική της, η κυβέρνηση της Σκωτίας συμπεριέλαβε τη δέσμευση να εξετάσει την υποχρεωτική επισήμανση, εάν η βιομηχανία αλκοόλ δεν βελτιώσει την ορατότητα και τη σαφήνεια των μηνυμάτων της στις ετικέτες μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ η Ιρλανδία σχεδιάσει να θεσπίσει παρόμοια νομοθεσία. Η έρευνα μας παρέχει γνώση που θα βοηθήσει στη δημόσια αυτή συζήτηση.”

Η ανάκληση συγκεκριμένων μηνυμάτων ήταν επίσης χαμηλή. Σχεδόν οι μισοί από τους νέους δεν ήταν σίγουροι για τα μηνύματα που είδαν και συγκεκριμένα μηνύματα θυμήθηκε μόνο μια μειοψηφία νέων. Αυτά τα μηνύματα περιλάμβαναν τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συνιστώμενη ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ, επιπτώσεις στην υγεία ή την ηλικία που επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ. H συν-συγγραφέας Jyotsna Vohra του Cancer Research UK δήλωσε: “το ανησυχητικό είναι ότι πολλές από αυτές τις ετικέτες δεν δίνουν όλες τις πληροφορίες για την υγεία όπως αναφέρονται στην έκθεση του Chief Medical Officer, συμπεριλαμβανομένης της επισήμανσης του κινδύνου μεταξύ αλκοόλ και καρκίνου. Το αλκοόλ συνδέεται με επτά τύπους καρκίνου σε ενήλικες και είναι υπεύθυνο για περισσότερες από 12.000 περιπτώσεις ετησίως, ωστόσο μόνο ένας στους 10 ανθρώπους έχει επίγνωση αυτού του κινδύνου. ”

ΠΗΓΗ:https://www.stir.ac.uk/news/2019/07/half-of-young-drinkers-are-unaware-of-health-messages-on-alcohol-packaging/

Awareness of product-related information, health messages and warnings on alcohol packaging among adolescents: a cross-sectional survey in the United Kingdom.
Nathan Critchlow, Daniel Jones, Crawford Moodie, Anne Marie MacKintosh,Niamh Fitzgerald, Lucie Hooper, Christopher Thomas, Jyotsna Vohra. Journal of Public Health, fdz080, https://doi.org/10.1093/pubmed/fdz080

Image by Dominic Alberts from Pixabay