Όλα τα είδη σωματικής δραστηριότητας βοηθάνε – νέα μελέτη της PURE

Όλα τα είδη σωματικής δραστηριότητας βοηθάνε – νέα μελέτη της PURE

Η μελέτη PURE  (Prospective Urban Rural Epidemiology) του Πανεπιστημίου McMaster του Καναδά και του Hamilton Health Sciences, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 130.000 άνθρωποι από 17 χώρες, έδειξε ότι οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι καλή, αρκεί να τηρούμε την τρέχουσα κατευθυντήρια οδηγία των 30 λεπτών σωματικής δραστηριότητας την ημέρα ή των 150 λεπτών την εβδομάδα, σε ένταση που να αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό.

Είτε πρόκειται για άσκηση στο γυμναστήριο, περίπατο ή οικιακή εργασία, η σωματική δραστηριότητα οποιουδήποτε είδους μπορεί να αποτρέψει καρδιακές παθήσεις και πρόωρο θάνατο. Προηγούμενες έρευνες, σε χώρες υψηλού εισοδήματος, έχουν δείξει ότι η δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου (πχ. σπορ) βοηθούν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων. Η μελέτη PURE όμως για πρώτη φορά συμπεριέλαβε και άτομα από χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, όπου ως επί το πλείστων οι άνθρωποι δεν συμμετέχουν σε δραστηριότητες αναψυχής.

«Με τη συμπερίληψη των χωρών με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα σε αυτή τη μελέτη, μπορέσαμε να προσδιορίσουμε το όφελος από δραστηριότητες όπως η άσκηση κατά τη  μετακίνηση, η άσκηση στην εργασία ή ακόμα και η οικιακή εργασία», δήλωσε ο κύριος ερευνητής Scott Lear. Πρόσθεσε ότι ένας στους τέσσερις ανθρώπους παγκοσμίως δεν πληροί την τρέχουσα κατευθυντήρια γραμμή δραστηριότητας και ότι ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν τρεις στους τέσσερις στον Καναδά.

Η μελέτη PURE έδειξε ότι με την τήρηση των κατευθυντήριων οδηγιών για την απαραίτητη για την υγεία σωματική δραστηριότητα, ο κίνδυνος θανάτου από οποιαδήποτε αιτία μειώθηκε κατά 28%, ενώ οι καρδιακές παθήσεις μειώθηκαν κατά 20% και δεν είχε σημασία τι είδους σωματική δραστηριότητα έκανε το άτομο. Ο ι άνθρωποι που έκαναν περισσότερο από 750 λεπτά γρήγορο περπάτημα την εβδομάδα είχαν 36% μείωση του κινδύνου θανάτου.

Ο Lear είπε ότι για να αξιοποιήσουμε πλήρως τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας, πρέπει να την ενσωματώσουμε στην καθημερινή μας ζωή. «Αν ο καθένας ήταν ενεργός για τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα, για πάνω από επτά χρόνια, θα μπορούσε να αποφευχθεί το 8% των θανάτων», πρόσθεσε.

Θα πρέπει να στοχεύετε να κάνετε τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης την εβδομάδα, όπως πεζοπορία ή ποδηλασία και ασκήσεις δύναμης, δύο ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα. Ωστόσο, εάν αισθάνεστε ότι αυτή η συμβουλή είναι ανέφικτη, ξεκινήστε με στόχο 10 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση την ημέρα, όπως γρήγορο περπάτημα. Θα είναι μια καλή αρχή! Οποιοσδήποτε τύπος άσκησης είναι πιθανό να είναι καλός και η συνδρομή στο γυμναστήριο δεν είναι απαραίτητη.

Πηγή: Scott A Lear, Weihong Hu, Sumathy Rangarajan, Danijela Gasevic, Darryl Leong, Romaina Iqbal, Amparo Casanova, Sumathi Swaminathan, R M Anjana, Rajesh Kumar, Annika Rosengren, Li Wei, Wang Yang, Wang Chuangshi, Liu Huaxing, Sanjeev Nair, Rafael Diaz, Hany Swidon, Rajeev Gupta, Noushin Mohammadifard, Patricio Lopez-Jaramillo, Aytekin Oguz, Katarzyna Zatonska, Pamela Seron, Alvaro Avezum, Paul Poirier, Koon Teo, Salim Yusuf. The effect of physical activity on mortality and cardiovascular disease in 130 000 people from 17 high-income, middle-income, and low-income countries: the PURE study. The Lancet, 2017; DOI: 10.1016/S0140-6736(17)31634-3

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someoneBuffer this page